5.třída 2014/2015

Dvoudenní poznávací výlet  4. a  5. třídy 

Postřehy dětí:

Paní průvodkyně nás provedla hradem  Kašperk a nahoře ve věži jsme dostali do týmů pracovní listy. Měli jsme vymyslet, jak postavit hrad. Z jakého kamene, dřeva, apod. Vyhrál náš tým – Aneta, Nikola, Štěpán a já. Dostali jsme titul Magister Fabricie a povolení postavit královský hrad.                                                                                                                                                                                                                                                          Christine

Na bobové dráze nás lano vytáhlo na kopec a pak jsme se rozjeli dolů. Na konci byl rychlostní radar a já jsem jel30 km/h.                                                                                        Vojta

Viděli jsme cisterciánský klášter ve Vyšším Brodě, pak jsme šli po naučné stezce v korunách stromů. Na bobové dráze jsem se ze začátku bála, ale nakonec jsem si to užila.        Eliška

Nejvíc se mi líbila procházka v korunách stromů a bobová dráha. Trochu jsem se bála v zatáčkách, ale nakonec jsem to zvládla.                                                                                         Natálka

Obraz Perchty jsme viděli na hradě Rožmberk. Pod ní byl nápis a kdo ho rozluští, Perchtu osvobodí a ona mu ukáže poklad. Na stezce v korunách stromů jsem se trošku bála, ale bylo to super.                                                                                                                             Anička.

První zastávkou byl hrad Rožmberk. Viděli jsme dětskou jídelní soupravu, obrazy, postele, kamna a mnoho dalších věcí. Pak jsme šli do mučírny. Průvodkyně nám ukázala spoustu mučících nástrojů.                                                                                                                         Nikola  

Vlastivědná vycházka na Pražský hrad 

Ve čtvrtek 28.5. jsme navštívili Pražský hrad.

Ráno jsme šli do školy stejně jako každý jiný den, takže jsme nemuseli vstávat dřív. Cesta nebyla krátká, ale ani nějak zvláště dlouhá. Když jsme dorazili, viděli jsme jako první Matyášovu bránu, kterou jsme vstoupili do hradu. Jako další jsme navštívili 2. nádvoří kde nás nejvíc upoutala asi barokní kašna. Nejvíc se mi líbilo, jak jsme procházeli katedrálou sv. Víta. Taková krása! Poté jsme navštívili Vladislavský sál a z balkonu se koukali na Petřínskou rozhlednu, Karlův most a další památky. Moc moc se mi to líbilo! Nevěděla jsem, že Praha je opravdu tak krásná!

                                                             Karolína T. 5.třída

Dne 28.5. jsme spolu se čtvrtou třídou vyrazili na Pražský hrad.

Prošli jsme Matyášovou branou. Byli jsme informováni o rekonstrukci této brány. Když jsme vešli na nádvoří, tak jsme se vyfotili u kašny, kam se hází peníze pro štěstí. Dále jsme šli do  katedrály sv. Víta, kde bylo mnoho zajímavých věcí a hodně informací pro mě bylo nových. Byli jsme se také podívat ve Vladislavském sále.  Z hradu je také krásná vyhlídka, z které byly vidět mosty, Národní divadlo, Petřínská věž a ještě spoustu jiných staveb. Myslím, že se nám výlet moc vydařil a doufám, že se na Pražský hrad ještě podíváme.

                                                                                                           Barbora Sušilová, V.třída  

 

Včelín   

 

Stěhování národů  

Hrusice  

V únoru si 2., 3., 4. a 5. třídy vyjely na výlet s cestovní kanceláří CK 2 do Hrusic za kocourem Mikešem. Paní průvodkyně nám ukázala rodný dům pana Josefa Lady a také nás provedla po Mikešově stezce. Pak jsme navštívili muzeum Josefa Lady, kde jsme si prohlédli jeho osobní věci, knihy, které ilustroval a jeho obrazy. Na závěr výletu jsme si udělali radost koupí upomínkových předmětů.

Návštěva Muzea hlavního města Prahy očima žáků

 …. Ve středu 27. ledna jsme se třídou zamířili do Muzea hlavního města Prahy.

Ráno jsme se sešli ve třídě. Hrozně jsem se těšila na cestu, protože se školou je to vždy  legrace……………………  Jsem ráda, že jsme jeli. Tolik jsem toho o Praze nevěděla a teď už vím.

                                                                                   Karolína  V. třída

…. Do muzea jsme dorazili kolem 9.hodiny. Chvíli jsme čekali před budovou, než muzeum otevře. A tu – konečně je otevřeno….

                                                                                    Luboš  V.třída

….Rozdělili jsme se do dvou skupin. Jedna skupina šla na 3D projekci. Druhá skupina využila čas v herně prohlídkou starých loutek, magnetických skládaček dobových slohů atd. 3D film na mne zapůsobil, jako by to bylo doopravdy. …

                                                                                    Denisa  V. třída

…. V herně se nám moc líbilo. Bylo tam mnoho skládanek a také divadélko. Následovala prohlídka exponátů ze středověku. Do dvojic jsme dostali pracovní listy, které jsme během prohlídky vyplňovali….

                                                                                    Sabina  V. třída

Při prohlídce jsme ve dvojicích vyplňovali pracovní listy. Já jsem pracovala s Míšou. Když jsme úkoly splnili, společně jsme si odpovědi zkontrolovali. S Míšou jsme získali 18 bodů – nejvíc ze všech….

                                                                                    Natálie  V. třída

…. Dostali jsme pracovní listy, na kterých jsme pracovali ve dvojicích. V expozici byly zajímavé věci jako například – staré mince, nádoby, listiny, sochy, obrazy, krásný model Prahy  a tak dále. ……………..Ten den se mi moc líbil.

                                                                 Michaela  V. třída

        

 

 

 

BRAMBOROVÝ DEN

   Dne 21.10.2014 jsme měli ve škole bramborový den. První dvě hodiny jsme se učili ve třídě na téma brambory. V matematice jsme počítali příklady ukryté v bramborách, řešili slovní úlohy s bramborovou tematikou. Při angličtině jsme do brambor pomocí slovníku psali, jaké mohou být. Pozor, ale anglicky. Také jsme se potrápili s překladem anglického textu o bramborách.

   Ve třídě jsme udělali výstavu podivně tvarovaných brambor, které jsme si měli přinést (tedy pokud nějaké najdeme). Překvapilo mě, že jich bylo docela dost a vypadaly hodně, ale hodně znetvořeně.

Dále následovaly ZÁBAVNÉ SOUTĚŽE. Na ty jsem se těšila nejvíce. Hurá!

   Ve třídě jsme dostali papírové kartičky, na kterých jsme měli napsáno: petanque, slalom, běh s bramborou na lžíci, nejdelší slupka, hod do koše a hmotnost. Tyto soutěže jsme museli splnit . Za každou soutěž byly maximálně 3 body. Já jsem skončila se 14 body. A na závěr nám k obědu uvařili fialovou bramborovou kaši a filé.

   No a to je konec bramborového dne. Moc se mi líbil a doufám, že bude víc takových úžasných dní!

                            Karolína     V.třída     

 

 JABLKOVÝ DEN 

V pátek 19. 9.2014 pokračoval projekt 1.stupně – JABLKOVÝ DEN v  V.třídě.

 První hodinu – při matematice žáci řešili ve skupinách příklady a slovní úlohy, ve kterých pochopitelně hlavní úlohu hrála jablka.

V další hodině – českého jazyka, žáci pracovali na zábavných  úkolech. Rozkrývali přesmyčky, tvořili rýmy ke slovům, která mají blízko k podzimu a sběru jablek. Nesměla chybět i vlastní tvorba v podobě vymýšlení básní či příběhů.

 Druhá část dne byla praktická. Předchozí den jsme si na školní zahradě nasbírali jablka, ze kterých jsme připravovali lehké občerstvení.

 PLNĚNÁ JABLKA TUŇÁKOVÝM SALÁTEM

Více o celém dni napoví fotografie.   

_____________________________________________

Pomůcky na vyučování – 5. třída

Pero – 2x (tornádo, plnicí pero)

Tužky – různá tvrdost, guma, ořezávátko, pastelky, fixy

pravítko, trojúhelník s ryskou, kružítko, nůžky, lepidlo

obaly na sešity a učebnice, označený sáček na bačkory (látkový)

papírové kapesníky, polštářek na sezení

VV: barevné papíry, vodové barvy, tempery, voskovky, suché pastely, tuš

špejle, 5 štětců (různé síly- alespoň 2 ploché), hadřík, miska na vodu, noviny

modelína, staré triko nebo košile na převlečení

TV: cvičební úbor, sportovní obuv do tělocvičny i na hřiště, švihadlo