Den bez úrazu – 1.stupeň

Den bez úrazu

„Na úrazy si musíme dávat pozor“, řekli si páťáci a připravili pro ostatní děti z prvního stupně projekt „Den bez úrazu“. V týmech si rozdělili jednotlivá stanoviště, kde si pro děti vymysleli otázky a jiné úkoly. Jednotlivá stanoviště byla zaměřena na různá prostředí, ve kterých hrozí případný úraz (nebezpečné situace doma a venku; v létě a v zimě; bezpečná cesta po městě; pozor, čeho se napiješ). Děti malovaly na asfalt před školou semafory, zebry a dopravní značky. Nyní už vědí, na co si dávat pozor a všichni doufáme, že nezapomenou.

                                                                                                            Hana Zdvihalová

Několik postřehů od žáků z „pořadatelské“ páté třídy:

Náš tým měl stanoviště „Pozor, čeho se napiješ!“. Vzali jsme si pět lahví a napsali na ně : ocet, Jar, Pergol, voda, horký čaj. Dávali jsme dětem čichat, jak co voní a vysvětlili jim, že mají dávat pozor na to, co pijí. Také jsme měli připravené otázky a děti na ně odpovídaly. Moc jsem si to užila.                                                                                                                                                         Natálie

„Den bez úrazu“ byl proto, aby si děti uvědomily, co se všechno může stát. Jak doma, na výletě nebo na ulici, když jdou třeba do školy. Byli jsme rozděleni na týmy a každý tým měl nějaké téma. Náš tým si vybral „Neplechovi doma“. Měli jsme obrázek s dětmi, které dělají doma neplechy. Ptali jsme se, co je na obrázku špatně a jak by to bylo správně. Za správnou odpověď nebo když se hodně snažily, dostaly razítko. Moc mě to bavilo.                                                                                                                                                                               Julie

Náš tým si vybral stanoviště „Správné vybavení kola“. Namalovali jsme obrázek kola bez správné výbavy a připravili si několik otázek na toto téma. Děti odpovídaly na naše otázky a domalovávaly na obrázek vybavení, které tam chybělo. Pak od nás dostaly razítko.                                                                                       Aneta

Na hřišti bylo šest tříd a my jako pořadatelé. Měli jsme připravená stanoviště a otázky.Děti plnily úkoly dobře. Zvlášť prvňáčci a druháčci byli velice šikovní.                                                                                                                                                                           Christine