Finanční gramotnost v 9. třídách
S pojmem finanční gramotnost se v dnešní době setkáváme stále častěji.
Žáci 9. tříd v hodinách sestavili rodinný rozpočet domácnosti. Zjistili, zda je rozpočet vyrovnaný, přebytkový nebo schodkový. Pomocí rozpočtu se učili, jak řešit schodkový rozpočet. Půjčovat si není řešením, z půjček se platí úroky a ty způsobí ještě větší finanční problémy. Řešením je hledání úspor a vytváření potřebné finanční rezervy (na neočekávané výdaje).
V rámci předmětu jsme se zúčastnili celostátní soutěže ,,Finanční gramotnost“. Výsledky v následující tabulce.
Jméno |
Příjmení |
Počet bodů |
Vybrán do okresního kola |
Sára |
Cakiči |
Získáno 19,0 bodů z 20 možných |
ano |
Kateřina |
Novotná |
Získáno 19,0 bodů z 20 možných |
ano |
Dominik |
Zborovjan |
Získáno 19,0 bodů z 20 možných |
ano |
Školní kola: 12.10 - 16.12.2022 Okresní kola: 4.1 - 3.2.2023
Do okresního kola postupuje skupina 3 žáků.
Všem žákům gratulujeme za velmi dobré výsledky ve školním kole.
V dalších hodinách jsme se s žáky věnovali tématu Hotovostní peníze - historie peněz, peníze dnes, ochranné prvky a padělky.
Pavel Jelínek
Ukázka práce žáků z hodiny: