V říši zvířecích smyslů

Publikováno: 29.11.2022 Autor(ka): Michala Lebedová Kránerová

…aneb jak žáci čtvrtých tříd propojili hodinu informatiky s přírodovědou.

Žáci čtvrtých tříd si velmi oblíbili programování roztomilých BlueBotů a proto jsme se s nimi v hodinách informatiky pustili do další aktivity. Tentokrát jsme kromě informatického myšlení zapojili i vyhledávání na internetu a práci se zdroji.

Žáci se rozdělili do skupin a jejich úkolem bylo si pomocí hrací kostky vylosovat indicii, určit, kterého zvířete se týká a následně naprogramovat cestu Bluebota tak, aby dojel na obrázek se správným zvířetem. Takto se vystřídali všichni ve skupině. Zároveň děti diskutovaly i o dalších zajímavostech, které o daných zvířatech znají. Po této aktivitě dostal každý žák svůj pracovní list. Cílem bylo za pomoci internetu zpracovat informace o jednotlivých zvířatech. Žáky aktivita bavila a kromě digitální gramotnosti posilovali také čtenářské dovednosti, kreativitu, skupinovou i samostatnou práci.

Karolína Koutecká

 

Tagy

Blue-bot - IKT